• Marie-Louise

Gratis een mooie huid, Skincare die je niks kost.

Een mooie gezonde huid komt niet alleen van een goede huidverzorging, maar ook hoe je met je lijf om gaat. Deze tips kosten je niks, maar kunnen je wel extra snel helpen aan een gezonde huid.

Doe er je voordeel mee.




  1. Laat toegevoegde suikers staan Alle lichaamscellen verouderen sneller door suikers dus ook huidcellen. De veerkracht van de huid loopt terug. Maar ook wordt de huid dunner en minder elastisch. En daardoor krijg je rimpels. Met te veel suiker eet je jezelf oud. En heb je meer kans op ontstekingen en onzuiverheden op de huid. Wist je dat noten en zaden je helpen bij een mooie huid? En rode bessen bommetjes antioxidanten zijn voor je huid.

  2. Verminder je stress Wanneer we gestrest zijn maakt ons lichaam een hormoon aan, cortisol. Een hoog gehalte aan cortisol zorgt voor een doffe huid, je huid gaat meer huidoliën aanmaken en je huid wordt er droger van. Je huid kan minder goed het vocht vast houden in de huid en je krijgt veel sneller rimpels. Je huid verliest zijn glow en wordt onrustig.

  3. Douche en was je gezicht met lauw warm water Een te hete douche tast de ph waarde van je huid aan. Hierdoor droogt je huid extreem uit en gaat je huid trekkerig aanvoelen. Het water is te heet wanneer je huid licht roze kleurt. Plus minder heet douchen is beter voor je gasrekening ;)

  4. Ga bewegen We weten allemaal dat 30 minuten bewegen per dag goed is voor ons hele lichaam. Dit is ook voor je huid zo. Wanneer we voldoende bewegen, wordt de doorbloeding in de huid beter, waardoor zuurstof, antioxidanten en voedingsstoffen beter opgenomen kunnen worden. Oftewel je krijgt een instant GLOW! Ook helpt het tegen stress een groot pluspunt!

  5. Vermijd sigaretten rook Oké, dat roken niet goed is voor je huid wisten we natuurlijk al. Maar ook in een ruimte zijn waar wordt gerookt is niet goed voor je huid. Er komen door roken vrije radicalen vrij die de DNA van je huidcellen aantasten. Dit resulteert in het afbreken van collageen en elastine. De huid verslapt dus en wordt sneller oud en gerimpeld. Wanneer je sigaretten rook op je huid komt kan het black heads veroorzaken, vooral rond de neus en de wangen. Je huid verouderd sneller, droogt uit en donkere kringen rond de ogen. En zeg maar dag tegen die GLOW want je doorbloeding gaat minder snel,waardoor je huid minder voedingstoffen krijgt.

  6. Slaap Beauty Sleep is the real deal! Voor 23:00 naar bed! Wanneer we slapen herstellen je huidcellen. Slaap verminderd het stress hormoon cortisol, waarvan we weten dat het je huid dof maakt en onrustig. Aan de andere kant slaap bevordert de aanmaak van melatonine wat een geweldig antioxidant is tegen fijne lijntjes en rimpels. Wanneer we slapen maken we ook nieuwe collageen aan, wat er voor zorgt dat onze huid minder lijntjes krijgt. Plus zorgt slaap ervoor dat we een grote hoeveelheid groei hormoon produceren, wat helpt met het herstellen van schade die we gedurende de dag oplopen. Dus ga eens een maandje een uurtje eerder naar bed en bekijk het verschil.

  7. Was je Make-up kwasten Het beste is om minstens één keer per week je make-up kwasten schoon te maken. Het zit daar vol met bacteriën, oliën, zweet en oude make-up. Het recept voor een gevoelige huid, verstopte poriën, acne en ontstekingen.

  8. Slaap op een zijde of satijnen kussen Wanneer je een zij slaper bent, druk je de hele nacht met je gezicht in je kussen. Een zijden kussensloop helpt je aan een zacht huidje in de ochtend. Doordat de stof zacht en glad is, glijdt je huid langs de stof. Met katoen kan je nog wel eens wakker worden met een vouw in je wang.

  9. Vocht Dat je genoeg water moet drinken heb je vast al vaker gehoord. Mijn tip wanneer je wakker wordt eerst 2 glazen water drinken. Hiermee herstel je je vochtbalans en nachtelijke hersenkrimp.

10. Koffie Geniet van je koffie, maar het allerliefste pas na 10.00 uur en na je ontbijt. Je maakt 's ochtends al genoeg cortisol aan (stresshormoon). Plus drink je eerste koffie met wat vet. Bio-koemelk of een schepje collageen (bijv. die van vitakruid) Dit om het cortisol afgifte te verminderen.



Kijk eens voor jezelf welke van deze tips in je dagelijkse routine kunt toevoegen of veranderen. Je hoeft heus niet alles perfect te doen. Alle kleine beetjes helpen.

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven